Gnawa olyan zenei eseményekre, előadásokra, testvéri gyakorlatokra és terápiás rituálékra utal, amelyek keverednek a világival és a szenttel. A Gnawa mindenekelőtt a szúfi testvériség zenéje, olyan dalszövegekkel kombinálva, amelyek általában vallásos tartalommal bírnak, az ősöket és a szellemeket megidézve.
Eredetileg a rabszolga egyének vagy csoportok gyakorolták, a rabszolgakereskedelem pedig legalább a 16. századra vezethető vissza. A Gnawa-kultúrát ma már Marokkó sokrétű kultúrájának és identitásának részeként tartják számon. A Gnawa gyakorlata, különösen a városban, egy egész éjjel tartó terápiás megszállottsági rítus, ritmikus és transz ceremóniák, amely ötvözi az ősi afrikai gyakorlatokat, az arab-muzulmán befolyásokat és az őslakó berberek kulturális megnyilvánulásait. A vidéki térségekben a Gnawa során közösségi étkezéseket szerveznek, amelyet a marabout szenteknek ajánlanak fel. Néhány Gnawa a városi területeken húros hangszereket és kasztanyettát, míg a vidéki területeken nagy dobokat és kasztanyettákat használnak. A városban színes, hímzett viseletet hordanak, míg a fehér ruházat és kiegészítők jellemzik a vidéki gyakorlatokat. A testvéri csoportok és a mester zenészek száma folyamatosan növekszik a marokkói falvakban és a nagyobb városokban, és a Gnawa csoportok - egyesületekbe szerveződve - egész évben helyi, regionális, nemzeti és nemzetközi fesztiválokat tartanak. Ez lehetővé teszi a fiatalok számára, hogy megismerjék mind a dalszövegeket és a hangszereket, mind a Gnawa-kultúrához kapcsolódó gyakorlatokat és rituálékat.